tòpic 1: Una imatge val més que mil paraules
Ens vol dir que les imatges estan sempre presents en la nostra vida quotidiana, ja sigui per la televisió, els anuncis, els cartells publicitaris, les revistes... però ens aporten una comunicació relativament dolenta i sovint pobre. Mentre que les paraules ens expliquen de manera detallada, amb sentiments, la realitat de tot, i podem saber si una persona ens està mentint o no amb la seva expressivitat, o la seva forma de transmetre’ns-ho.
tòpic 3: La violència vista a la televisió o al cinema, genera violència
Sovint, hi ha gent que en el moment en que veu una pel•lícula que hi ha violència ho volen imitar, i en aquest cas moltes vegades són els mateixos nens que volen imitar el que es fa en una pel•lícula que els hi agrada molt i precisament hi ha violència i volen ser com aquell heroi seu. Però la gent que no es violenta de per si, es molt poc probable que es troni violent mirant una pel•lícula, però tot és possible(hi ha gent per tot).
tòpic 5: La televisió és una finestra oberta a la realitat
Tots sabem que estem sotmesos a veure constantment noticies. Que aquestes ens arriben a través dels mitjans de comunicació, amb la televisió veiem anuncis, hi ha “programes basura”, hi ha programes d’entreteniment, informació o noticies fiables o no. Amb això el que pretenc dir es que la gent ha de ser lo suficientment llesta per tal de escollir aquella informació que ens interessa i que ens podem fiar, i aquella amb la que no podem confiar gaire perquè no es del tot fiable. Per això cal tenir present que cada canal de televisor té les seves ideologies, que d’una mateixa noticia, en un canal ho diran d’una manera perquè els interessa més posar èmfasi en un aspecte en concret, i en una altre pot ser que els interessi posar èmfasi en un aspecte totalment diferent, per lo tant cada persona ha de tenir la capacitat de saber triar quina és la informació que li interessa(ja que una mateixa cosa ho diuen de maneres diferents i amb enfocaments contraris).
dissabte, 14 de novembre del 2009
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada