Col·legi CASP: Sagrat Cor de Jesús
- Visita al pati
WEB DE L'ESCOLA
9-10h:Matemàtiques (tres o quatre alumnes van amb una altre professora perquè van més lents, i els costen més les matemàtiques, i així aquesta professora es ajuda a tirar endavant l’assignatura). En aquesta classe hi ha una nena que és d’Etiòpia i a part dels altres alumnes que van amb una altre professora, aquesta va amb la professora de pràctiques a fer matemàtiques i a maxecar més el tema que s’està tracten a classe, perquè li costa una mica més que ala resta. El professor els posa una sèrie d’activitats, i no els deixa apuntar cap mena de càlcul. Per corregir l’activitat, cada nen va dient una resposta i el professor anava dient si estava bé, i després els pregunta quantes han encertat, i quantes n’han fallat.
Seguidament els ha dit “Formación de ataque” que es posen tots miran cap al professora(cap endavant) i separats. Durant 6 minuts han de fer dues columnes amb 22 restes. A l’hora de corregir-lo es canvien els quaderns, per tal de que el company els hi corregeixi(perquè posarà nota), i comencen a corregir des de l’últim que ho havia fet en la correcció primera. El professor els demana que guardin els estotjos i es tornen els quaderns, i seguidament els nens li diuen al professor la seva qualificació i ell s’ho apunta a la llibreta de notes.
Per acabar la classe han fet un concurs de càlcul mental: un equip contra un altre. Dues nenes conten els encerts que fan i una altre calcula el temps. I s’apunta el resultat en un full, i surten dos equips més. Els temes per compatir van ser:
- Multiplicar per 20(6 segons)
- Divisors (15 segons)
- Multiplicar per 20 i sumar-li 2 (7segons)
10-11:Català
Arriba la professora i els hi diu que faran un dictat sorpresa, un cop acaben de fer el dictat es canvien el full i corregeixen el d’un altre company. La professora escriu el dictat a la pissarra i es van comentant totes les paraules amb algun tipus de dificultat. Els nens i nenes corregeixen el dictat del seu company i li tornen el full amb les faltes comeses. Els demana que li diguin el nombre de faltes que han fet i si han entès, desprès de que ella ho hagi explicat, la manera com s’escriu. I si hi ha algun nen o nena que no vol dir quantes errades ha fet li pot dir a l’orella.
Desprès passen a una altre activitat, que es la de les expressions orals. Es tracta de que els nens han escollit una pel•lícula i han d’explicar als seus companys de que tracta i recomanar-la. I cada nen apunta a la seva llibreta una qualificació de l’1 al 5 del tipus d’expressió, de la manera com ho han fet, la gesticulació, el to de veu...
11-11:30:Pati
11:30-13:Religió
En aquesta hora i mitja, nosaltres vam aprofitar per anar a fer una visita a l’escola, i veure totes les aules, des dels de primària fins als de secundaria i batxillerat. I un cop vam acabar la vista a l’escola vam tornar a la classe, i en aquells moments estaven estudiant les diferents religions que hi ha al món.
13-15:Dinar
15-16:Medi
Els hi fan fer un esquema, mentre el professor els mira una feina que havien de tenir feta per aquell dia. Aquest professor, que és també el seu tutor, pensa que fer esquemes es una bona manera de poder estudiar.
16-17:Ciutadania
El professor en arribar ens va explicar de que anava aquella assignatura, ja que es nova i perquè nosaltres sapiguessim de que aniria la classe.
Es tracta d’ensenyar una sèrie de valors a través dels drets i deures que tenim tots en general. Tenen els drets i deures que té cada nen, apuntats a l’agenda, apuntats a la cartellera de cada pis i a la classe.
Experiència personal:
• Que m’ha sorprès?
Una de les coses que m’ha sorprès ha estat que quan han pujat al pati, s’han de rentar les mans amb aigua i sabó per el tema de la Grip A. I a cada classe tenen un full amb l’explicació del que han de fer en cada moment, per no contagiar-la. També el fet de que totes les classes tenen un ordinador, i en algunes tenen projectors. Cada cop es veu més la influència que estan tenint les noves tecnologies.
Com nosaltres, també tenen un bloc, però que ells li diuen plataforma. En aquesta plataforma els professors i pengen apunts, activitats...i ho tenen des de primer de primària. Però sobretot es útil per als pares i mares dels alumnes, perquè també i pengen activitats que es fan a l’escola....
• Que m’ha agradat?
Sobretot m’ha agradat la dinàmica que hi ha hagut a la classe de matemàtiques, ja que ha sigut molt variada i els alumnes i participen. La millor part ha sigut quan han fet el concurs de càlcul mental, ja que penso que es una bona manera perquè els nens es posin a proba i vagin ràpid a l’hora de fer els càlculs.
• Que m’ha desagradat?
El que m’ha desagradat ha sigut la professora de religió ja que he trobat que era massa tradicional i massa estricta amb els nens. I per el que he pogut observar no tenia molta paciència amb ells.
• Que m’ha fet pensar?
El que m’ha fet pensar ha sigut, que en el moment en que hem estat al pati, hem vist un rellotge en una paret, i a sota d’aquesta hi havia una sèrie de nens allà sense moure’s. Estaven castigats, i moltes vegades els castiguen en l’hora del pati i d’allà no es poden moure. I això ho havia sentit a la classe, que els perdonava el càstig a sota del rellotge, i quan hi hem estat ho hem pogut viure de més a prop.
A aquesta escola vaig anar també amb la Maria Pèrez i les dues vam sortir d’allà molt contentes i amb ganes de més la veritat. Es una experiència molt maca i agradable. A part també vam tenir la sort que la noia de tercer l’Estel es va portar súper bé amb nosaltres i ens ho va explicar tot molt bé. I els professors ens van rebre de la millor manera que ho podien fer, i també això va ajudar a que tinguéssim un bon dia, i ens sentíssim agust.
dimecres, 18 de novembre del 2009
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada