diumenge, 15 de novembre del 2009

13.11.2009

DESCRIPCIÓ:
Hem començat la amb la recitació dels poemes i rondalles. Avui ho han fet: l’Oscar Valverde, Edu Santos, Toni Ruiz, Laura Sànchez,Helena San José, Cristina Sansalvadó, Mireia Toro, Norma Augusto, Cristina Valera, Martí Villegas, Helena Vall i la Blanca Vivet. Com la setmana passada, tres persones s’encarregaven d’avaluar a cada un d’ells.

Seguidament vam passar a l’activitat del debats. Únicament va donar temps de que un grup exposés el seu debat. Aquests van triar el tema de “L’ESCOLA PRIVADA”, uns a favor i els altres en contra. Els que anaven a favor eren: Edu Santos, Carles Costa, Àngel Carrilo, Javi Garcia, Macià Bagur i Marta Pintos. I els que anaven en contra eren: Marc Pèrez, Pere Mussoll, Oscar Valverde, Alba Mayol i Esteve Clop.

La Lluïsa ens va explicar com faríem l’avaluació dels debats, de manera que cada equip hauria de avaluar l’altre equip d’aquell dia, però en general.

Aquest debat que van fer va començar amb 4 minuts per donar arguments a favor i en contra, de manera que els capitans de cada equip van donar uns quants arguments com per exemple a favor van dir: que hi ha menys fracàs escolar en les privades, que hi ha més assistència, que els professors han de passar per una entrevista, els pares estan més a sobre dels nens en setmana d’exàmens per el cost econòmic que comporta i ells volen veure resultats, i van dir una frase que ho resumia tot que era “MÉS DINERS, MILLOR RESULTATS”. I els arguments en contra van ser: que el cost econòmic de les privades és massa elevat i hi ha famílies que no s’ho poden permetre, en les privades hi ha una selecció d’alumnes, pel nivell econòmic, i en les públiques hi ha major culturalitat que fa que el nen es socialitzi amb major diversitat cultural.

A continuació van fer 4 minuts de refutacions a favor i en contra. Els que anaven a favor van demostrar els seus arguments a través d’estadístiques, i que en les públiques hi ha molt més fracàs escolar, i en l’informe pissa ens mostra que en les escoles públiques hi ha un 61% d’alumnes que no repeteixen i un 39% que són repetidors, en canvi en les privades un 82% dels alumnes passen de curs i únicament un 18% no ho fan., també van dir que els pares com que volen una bona educació i formació per als seus fills, sovint el que fan és estar a sobre d’ells alhora que tenen exàmens, deures i així poder veure el rendiment que en treuen i si ho utilitzen. I les refutacions en contra el que van dir es que l’escola hauria de ser lliure i gratuïta per a tots, de manera que tots els nens i nenes tinguessin la mateixa oportunitat i també van parlar del tema de les subvencions.

I per acabar, van fer les conclusions dient que quedava demostrat que l’ implicació dels pares es molt important per els fills. I en contra que els valors que es donen en una privada no són els adequats i que s’haurien de donar els valors per tal de crear uns bons ciutadans.

Per finalitzar la classe ens va repartir l’horari dels dies que es farien les exposicions per parelles i el full de valoració d’aquestes.

REFLEXIÓ:
Aquesta sessió de COED, m’ha servit per veure com cada vegada està més ben preparada l’activitat de recitació, ja que tots ens ho estem prenent en serio. La veritat es que em quedo sorpresa al veure alguns dels meus companys que expliquen les histories com si ho estiguessin fent en una classe amb nens de primària, de manera que fan una bona entonació, una gesticulació correcta...

I respecte l’activitat del debat, penso que es una bona activitat ja que s’ha d’escollir un tema d’ interès per a tots i posar arguments a favor i en contra, d’aquesta manera cada un a partir del que escolti en els debats podrà anar fent les seves pròpies reflexions, i d’aquesta manera ens ajudarà a poder treballar en grup i saber com es treballa per tal de que surti un bon debat, ben preparat i ben organitzat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada