1958-2008 L’any passat van fer els 50 anys
Va començar com un centre privat. Des de fa ja uns 20 anys que és un centre públic. Es tracta d’una escola – institut, és a dir, té les 3 etapes educatives(infantil, primària i secundaria).
Li donen molta importància al fet de poder treballar els canvis dels nens, per el fet de no tenir que canviar d’escola.
També li donen molta importància al treball en equip, perquè hi ha professors, d’infantil, primària i secundaria, per tal els uns amb els altres es poden donar consells, i d’aquesta manera els professors s’enriqueixen.
Seguidament ens han posat el vídeo dels 50 anys, per tal de que poguéssim veure l’evolució de l’escola, i l’ implicació de tots els alumnes. En aquest vídeo hem pogut veure que al principi de tot era una escola únicament de nens. També que van ser una de les primeres escoles que van fer sortides, campaments, quan encara ningú ho podia fer. Pensen que la música l’han de començar des de l’etapa d’infantil, i no únicament a primària, ja que com més petits siguin més fàcil els és agafar la idea. I en tota aquesta evolució de l’escola es podia apreciar com van anar arribant les noves tecnologies en aquesta escola, ja que van amb portàtils els nens, a les classes hi ha projectors, pissarres electròniques...
Hi ha aproximadament uns 3421 alumnes.
Organització:
Al centre hi tenen l’equip directiu, amb el coordinador general i co -coordinador general, el coordinador d’infantil, el de primària, el de la ESO i el de Batxillerat. I als costat hi tenim el coordinador d’infantil i primària que s’encarrega de l’Educació infantil i primària i a l’ altres costat el coordinador de Secundària, que s’encarrega de la ESO i el Batxillerat.
Tenen:
-una biblioteca, en que els nens i nens poden fer préstecs de llibres, com en una biblioteca pública(ja que es com si ho fos, perquè està oberta a tot aquell que sigui del barri, pares, familiars...) tenen un servei de biblioteca amb una bibliotecària durant tot el dia, i en aquesta biblioteca comparteixen alumnes de totes les edats. Oberta de 8-19h i fan un seguiment de les lectures que fa cada nen, durant cada any(per la facilitat de tenir-ho tot informatitzat)
-Equip d’Atenció en la diversitat professor d’educació especial
-Pla estratègic, de manera que es proposen uns objectius i van organitzen a mida que se’ls hi van acudint altes objectius a complir, com ara:
oVolen avançar amb les tecnologies, ordinador com a recurs per buscar informació, i aquedats als objectius de cada professor
oEducar amb els valors adequats, construir-nos com a persones (escola 21, hort, agenda reciclada...), treballar per l’educació integral
oEls nens tenen responsabilitats d’un càrrec, per tal de que els alumnes es vagin creen en un aspecte que s’aprèn amb els altres
oMetodologies donar una resposta sempre (cultura catalana, que té una manera de parlar, de pensar...construir ciutadans) importància de com es treballen les llengües
oExpressions orals la manera d’argumentar, de fer el to de veu correcte...
oDiversitat cultural intentar que l’alumne sigui el protagonista ( es fa un treball personalitzat o col•lectiu)
oImportància de la família ( que hi participin a través de diferents activitats, reunions, entrevistes( per tal de que ens expliquin com viuen l’escola des de dins, els problemes que hi ha...)
oEls pares d’infantil poden entrar dins les aules, i comparteixen espais tots junts
En aquest centre hi tenen 3 aules d’educació infanti, i hi fan diverses activitats amb el seu grup classe, però també fan unes anomenades barreges que es barregen amb nens i nenes de P3,P4 i P5. D’aquesta manera es potencia la diversitat que els nens i nenes puguin treballar amb nens més grans i més petits.
Els professors d’infantil han de programar les classes conjuntament, i els nens tenen un respecte molt més gran entre ells(per el simple fet de que conviuen amb alumnes més grans o més petits que ells).
També ens ha comentat que es molt important que els professors vagin a treballar amb ganes, i que els nens senten aquestes ganes dels professors, i per tan que ajudin als nens en els moments que ho necessiten, que tenen dificultats, que es sentin bé, com si estiguessin a casa seva...
Valoració personal:
La veritat es que la visita a aquesta escola hem va agradar moltísim, ja que vaig trobar que la coordinadora que ens ho va explicar ho va fer molt bé, i ens va saber mostrar i explicar el més important d’aquella escola.
Hem va sorprendre tot en general, ja que per ser una escola – institut públic és molt gran i ja tenen ordinadors portàtils a les aules i wifi per tal de connectar tots els ordinadors, i tenen pissarres electròniques, de manera que els nens poden fer activitats divertides en elles, com ara operacions de càlcul...
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada