dijous, 5 de novembre del 2009

Sessió 6: Educació mediàtica



1. Explicar-ne la història que ens transmet (lectura de la informació explícita)

Aquest anunci ens mostra un grup de cinc amigues, que acaben de sortir de les classes de hípica i estan esperant a que les vinguin a recollir. I cada una comença a “fardar” del seu pare. I cada una diu lo més important o el que més importància donen del que fan els seus pares o del que li donen. El que pretenen fer aquestes nenes és explicar el poder adquisitiu dels seus pares( el que elles valoren)

 La primera nena diu :”Mi papá me va a comprar un caballo”.
 La segona nena diu: “ Mi papá tiene un lo más grande”
 La tercera nena diu: “ Mi papá es el jefe de todos los jefes
 La quarta nena diu: “Mi papá tiene un barco gigantesco”
 I per últim: “Mi papá me viene a buscar”

Seguidament apareix el pare de la nena que la venen a buscar i totes es queden amb una cara de ràbia, ja que a elles els seus pares no les han vingut a buscar, i intenten presumir dels diners i del que els i compraran.

I per últim és posa en marxa l’anunci en si, és a dir, apareix el cotxe i un interlocutor ens diu “Porque sabes lo que realmente importa en esta vida”, i apareixen les característiques d’aquest cotxe i el seu preu, amb els avantatges i inconvenients.

2. Anàlisi dels aspectes formals: decorats, enquadraments, colors, música, ritme, etc.

Aquest anunci esta fet a fora al carrer, com he dit abans és la sortida de les classes d’hípica. En aquest anunci no hi ha res d’estrany, és una escena quotidiana, encara que lo únic que impacte és l’alt poder adquisitiu, que es percep a través de les nenes, que tenen els pares d’aquestes nenes.

I la música que s’escolta és la pròpia d’un carrer, amb el soroll dels cotxes, i la gent que està parlant.

3. Anàlisi dels personatges i models que ens transmeten

Les grans protagonistes d'aquest anunci són un grup de nenes aparentment d'una classe social mitjana - alta o alta a les quals els agrada presumir de les seves “béns materials” davant de les seves amigues.

4. Anàlisi del discurs verbal: text, eslògan...

Penso que es una bona lecció el que diu cada nena, ja que cada una dóna la seva opinió sobre qui es el seu pare, i que com si diguéssim els i agrada per els diners que tenen i el que els compra, però en realitat la última nena és la que les fa obrir els ulls a les altres diuen “MI PAPÁ ME VIENE A BUSCAR”, amb això fa que totes es quedin amb la boca oberta, i sense saber que dir. I a totes se’ls hi nota la ràbia que tenen a dins, ja que per molt de pare que presumeixin el seu no les ve a buscar.

"PARA LAS COSAS QUE DE VERDAD IMPORTAN... VOLKSWAGEN" aquest és un altre dels eslògans que apareix, i amb això ens vol transmetre el mateix que abans, és a dir, que s’ha de valorar el que es té i sobretot no intentar presumir d’alguna cosa que desprès et puguis arrepentir. I en aquest cas aprofita la situació perquè t’adonguis compte de que aquest cotxe et farà sentir bé, d’una classe alta…

5. Valoració personal de l'anunci

Aquest anunci he trobat que estava molt ben enfocat, ja que a prtir d’una situació normal, que pot passar en alguna sortida d’escola, o de extraescolars... les teves amigues pressumeixin del que els seus pares els compren i que a tu et vingui a buscar el teu, i a sobre amb un cotxe elegant i còmode.

Hi ha pares que compren a les seves filles un cavall. Uns altres tenen un vaixell gegant i uns altres són els caps de tots els caps, però els quals de debò es mereixen el títol de pares, són els que exerceixen com a tal i no només cremen la Visa o el seient de l'oficina voluntàriament.

Per descomptat, no és incompatible l'abundància amb dedicar hores als fills, més aviat el contrari, però aquesta història reflecteix que el consum d'objectes materials no pot compensar absències.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada