dimarts, 29 de desembre del 2009

VALORACIÓ I TANCAMENT DEL BLOC

El primer dia que vaig entra a l’aula d’informàtica i el Xavi Àvila ens va presentar la classe, i ens va dir que ens havíem de crear un bloc i que cada sessió que féssim l’havíem de penjar allà, vaig pensar que seria molt pesat la veritat.

Però a mida que anaven passant els dies i anàvem fent les practiques/sessions que tocaven, mica en mica les anaves pujant al bloc, però a part també m’ha pogut servir per tal d’organitzar els meus coneixements que he anat adquirint al llarg d’aquest semestre i poder-los tenir ordenats en aquest bloc. A part també l’he utilitzat per la matèria e Comunicació Oral, Escrita i Digital, i així també tenia totes les sessions que anàvem fent i veure l’evolució d’aquesta assignatura.

Per mi el bloc a sigut una bona eina d’aprenentatge, ja que m’ha servit per poder organitzar millor la feina diaria i per ara poder veure tot el que he anat fent al llarg d’aquest semestre, ja que en el bloc t’ho organitzes com tu vols i tu saps la manera que millor et va per poder veure l’evolució.

De totes les sessions obligatòries que he anat fent al llarg d’aquest semestre m’agradaria destacar les dues sessions que m’han agradat més.

La primera és la intervenció en la qual havíem d’escollir un anunci i analitzar-lo. De manera que jo vaig escollir un anunci en el qual apareguessin nens, per el simple fet que el que estic estudiant va relacionat amb aquests, i també i surten els diferents caràcters que poden tenir els nens. Aquesta activitat hem va servir per poder aprendre com es penjava un vídeo del Youtube al bloc, ja que no ho sabia fer i així hem vaig poder aprendre, i per altre banda vaig fer una reflexió d’aquest anunci i el vaig poder analitzar detalladament.

I la segona és l’activitat de relacionar les metàfores de Crook, en la qual amb una sèrie de programes que vam utilitzar a classe (Word, Crayon Physics, Zona Clic, Logo) les havíem de relacionar amb les diferents metàfores de l’aprenentatge amb l’ordinador. Aquesta hem va servir per poder buscar informació sobre aquests programes que havíem utilitzat a classe i saber una mica més sobre aquests, i poder fer una petita reflexió amb les metàfores.

Dues sessions que m’han agradat:

Sessió 6: Educació mediàtica

Sessió 10: Aprenentatge i TIC

Per acabar, dir que el fet de tenir un bloc personal m’ha servit per poder aprendre coses noves sobre els recursos tecnològics, i la diversitat de programes que hi ha. M’ha servit per aprendre a penjar vídeos del Youtube i propis, a penjar imatges, a crear noves intervencions, a enllaçar pagines, a utilitzar diferents programes que no s’havia ni que existissin (CMaptools, Audicity,...), a poder saber com es penjar un Power Point...

Penso que ha estat una bona experiència, encara que ens ha portat molta feina, però almenys ens ha servit d’ajuda i aprendre coses noves i d’interès de cara al futur.

P.D: La sessió de Síntesi i valoració de la conferència sobre la Web 2.0 (Setmana d'Activitats Extraordinàries) està a una etiqueta de Setmana de pràctiques

1 comentari:

  1. Paula. La proposta de la intervenció de reflexió sobre el bloc no et demanava dues "sessions" que t'hagin agradat...

    ResponElimina