WEBQUEST
Una WebQuest és un tipus d'activitat didàctica que consisteix en una investigació guiada, amb recursos principalment procedents d'Internet, que promou la utilització d'habilitats cognitives superiors, el treball cooperatiu i l'autonomia dels alumnes i inclou una avaluació autèntica. L'antecedent d'aquestes activitats ho constituïx l'ús de reptes en el desenvolupament d'ambients d'aprenentatge basats en tecnologies de la informació que apliquen des dels vuitanta Seymour Papert i els seus discipulos.
Les WebQuest són utilitzades com recurs didàctic pels professors, ja que permeten el desenvolupament d'habilitats de maneig d'informació i el desenvolupament de competències relacionades amb la societat de la informació.
Una WebQuest es construeix al voltant d'una tasca atractiva que provoca processos de pensament superior. Es tracta de fer una mica amb la informació. El pensament pot ser creatiu o crític i implicar la resolució de problemes, enunciació de judicis, anàlisis o síntesis. La tasca ha de consistir en una mica més que a contestar a simples preguntes o reproduir el que hi ha en la pantalla. Idealment, s'ha de correspondre amb alguna cosa que en la vida normal fan els adults fora de l'escola.
Una WebQuest té la següent estructura: Introducció,Tasca, Processo, Recursos, Avaluació, Conclusió i Autors
Jocs Paralímpics
Introducció: ens explica de que anirà aquesta webquest, de manera que ens dona una petita definició sobre el que són aquests jocs. I et planteja una sèrie de preguntes, i mentre vas mirant les fotografies les has d’intentar contestar.
Tasca: En primer lloc, es faran grups de tres nois o noies, per tal de que puguin contestar a les preguntes que s’havien plantejat en la introducció. També hauran de fer un gran mural, fet entre tots els grups de la classe, sobre els esports paralímpics.
Procés: hi ha cinc activitats a realitzar. La primera, han de trobar informació sobre els jocs paralímpics, fer una explicació en un full (com van aparèixer, on, per què, historia, federacions, associacions, moviments...); la segona, han de treballar els esports, com es juga, quins es fan... i cada grup ha d’escollir un esport, i s’haurà de fer una fitxa de cada esport, recollir fotos per fer el mural col•lectiu; la tercera, s’ha de llegir un llibre, i seguidament s’han de contestar una sèrie de preguntes, desprès han d’intentar pensar en aquest tipus de persones i fer unes reflexions amb la resta del grup: la quarta, han de quedar amb el professor d’educació física i fer una fitxa i per acabar-la hauran de fer unes reflexions, i explicar en un full les seves sensacions; la cinquena i última, s’ha d’organitzar totes les activitats realitzades,i prepararan un dossier amb els següents fulls:
1. Explicació dels jocs paralímpics
2. Les fitxes dels esports que heu treballat.
3. Les reflexions i contestacions al full del Pais d'Oleanna
4. L'escrit amb les vostres reflexions de la classe d'Educació Física
5. Tapa del dossier
I per acabar aquestes activitats es farà el gran mural dels esports paralímpics.
Avaluació: aquesta avaluació la farà el professor amb l’ajuda de dues rubriques que ha preparat.
Rúbrica d´avaluació de col•laboració
Rúbrica d´avaluació del treball
Conclusions:
Després de tot el que hem aprés, creieu que per les persones amb discapacitats, practicar esports adaptats, es només un manera d'estar en forma ? O es un camí, una forma de superació personal, una manera de millorar l'autoestima i les igualtats socials ?
Visiteu la web dels esportistes cecs, comproveu la quantitat d'esports que practiquen...http://www.fedc.es/
Penseu que en la majoria d'esports adaptats per a cecs fan falta esportistes que hi vegin per guiar als esportistes cecs... vosaltres ara sou molt joves per fer aquesta funció, però els podeu ajudar en les pràtiques diaries, travessar el carrer, ajudar-los en els transports públics, cedir-los el seient..., i sobre tot respectar-los!
I, penseu que aquest respecte no s'ha de limitar a les persones amb discapacitats, s'ha de respectar a la gent gran, a la gent adulta, a la gent jove i a vosaltres mateixos...
Credits:
Voldria agrair de tot cor el treball d'en Bernie Dodge per haver-se inventat aquest fabulós recurs didàctic anomenat WEBQUEST.
També voldria donar les gràcies a tota la gent que està creant WEBQUEST, ja que amb la feina de tots estem avançant...
Aquesta WebQuest ha estat elaborada per Sebastià Capella. Amb el suport de la Carme Barba, components del grup de treball WebQuest punt CAT.
En aquesta Comunitat Catalana de WebQuest ens dediquem bàsicament a :
Estudi dels fonaments teòrics de les WebQuest.
Selecció, comentari i difusió de diferents WebQuest en llengua Catalana.
Difusió de les WebQuest en llengua castellana.
Referenciar diferents WebQuest en altres llengües...
Creació de WebQuest en CATALÀ.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada