diumenge, 6 de desembre del 2009

COED dia 4.12.2009

Descripció:
Hem començat la classe fent la recitació de poemes, llegendes i contes. Aquesta vegada ho han fet: la Sara Garcia(La princesa de llança), la Mar Gascó (El país amb el des al davant), el Javier Garcia (El bon mestre), l’Alba Estragué(El pont del Diable), l’Eva Gómez, la Maria Garcia (La gallina negra), la Joana Freixenet (El teu millor amic també et pot fer mal), la Monica Gutiérrez, la Bea González(llegenda del liceu), l’Albert Guix ( Lletra dolors), l’Ari Garcia (poema casament), la Sandra Ferré ( Despertar- poema), Mireia González ( Mare si fos mariner- poema), Oscar Garcia( llegenda de CastellBo), i per acabar la Carolina Garcia(Les nous).

Com cada setmana tres persones avaluen la recitació de cada un dels que recita.
Seguidament hem passat a l’activitat dels debats, avui n’hi ha hagut dos, un tractava sobre afegir 2 anys més en l’ensenyament obligatori i l’altre sobre la informatització a les aules.

El primer debat estava format per David Cortés, Ari Garcia, Irene Recio, Laura Sánchez i Norma August i eren l’equip que anava en contra i els que anaven a favor eren la Eva Gómez, Helena Carmona, Alba Estragué, Elena Ruiz i Marta Juny.

Els que anaven a favor d’aquests dos anys més d’escolarització obligatòria, deien que el títol de la ESO és insuficient, però necessari, serien 2 anys per poder ampliar coneixements i motivar-los en els estudis. En canvi els que anaven en contra deien que hi ha un elevat fracàs escolar de nois de 16 anys que abandonen els estudis i se’n van a treballar, s’hauria de començar per millorar l’escolaritat, posar més professors, des massificar les aules, posar més aules de reforç, de manera que per tal de que aquets dos anys siguin beneficiosos calen una sèrie de canvis prèviament.

El segon debat estava format per el grup que anava a favor de la informatització a les aules que eren l’Anna Llongueres(capitana), la Maria Garcia, la Lorena Padilla, la Judit Carrique i l’Eva Ladevesa, i el grup que anava en contra format per Natàlia Carrique(capitana), Ethel Nogués, Mar Gascó, Alba Casals i Núria Maldonado.

Les que anaven a favor han acabat concloent que amb la informatització de les aules augmentaria la concentració i els alumnes estarien més motivats, que no afectaria a la relació professor- alumne, els alumnes treballarien de manera més autònom, recolza el treball en grup, estalvi de paper... I en contra han fet esment a que caldria una formació prèvia per als professors per poder introduir els portàtils a les aules, el rol de professor- alumne canviaria( de manera que el professor estaria controlant als seus alumnes que estiguin per la feina i no vagin a mirar alguna altre pàgina web o es distreguin), i en el cas de que cada alumne tingui el seu propi portàtil, haurà de tenir un endoll per cada un per tal de poder endollar-lo...

Reflexió personal:
En quant a les recitacions dels poemes, rondalles, llegendes cada vegada es veu més com la gent ve més ben preparada i intenta corregir alguns dels errors que han pogut veure en els altres companys que ho han recitat anteriorment. De manera, que cada un busca la millor manera per poder controlar els nervis, per fer una bona gesticulació, una bona entonació de veu, i no quedar-se allà dret sense moure’s. Es pot veure que cada vegada més la gent pot aconseguir controlar els nervis.

I per acabar, faré referència a l’activitat del debat, que podem veure com cada vegada estan més ben preparats i més ben organitzats, ja que a mida que cada setmana van sortint dos grups, la gent va observant com ho fan i intenten millorar-ho.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada