dimecres, 2 de desembre del 2009

Seminari dia 02.12.2009

Descripció:
Avui hem començat la classe amb l’actualitat educativa que ens la ha presentat l’Edu, i ens ha explicat que havia escollit la noticia que més havia sortit la setmana passada, que era la de la reforma del calendari escolar, és a dir, que es comencin les classes el dia 7 de setembre(una setmana abans d’ara), que el dia 7 de gener sigui lectiu, que no hi haurà jornada intensiva en cap escola, i que s’acabaran les classes el dia 22 de juny. Amb tot això els que surten perjudicats són també els mestres, ja que són ells qui hauran de preparar les classes abans i deixar-ho tot preparat lo abans possible per el següent curs.

A continuació hem estat discutint sobre aquest tema, i hem dit que sovint sentim comentaris i opinions de gent que diuen que els professors tenen moltes vacances(tot això per enveja), però aquesta gent no sap que els professors durant els 3 mesos d’estiu una part la dediquen a preparar les classes per el pròxim any, altres per a la seva formació, és a dir, l’escola d’estiu...

Seguidament la Laura ens ha presentat la noticia Escola Catalana, que jo també havia presentat. Aquesta revista esta composada per els següents apartats: davantal(problemes d’inici de curs amb la llengua catalana, per part de tots els alumnes), camins per regir( parla de l’abandonament educatiu, no classifica els alumnes per estatus social, raça, sexe...), entrevista, experiències, sense pels a la llengua( parla de la paraula “pal”, i sempre toquen algun mot o expressió i expliquen la seva utilització i ús correcte), informacions i comentaris, llibres i materials recomanats, i finalment lletra menuda.

La Laura ens ha fet la següent pregunta “Que ensenyen a primària?”, i hem arribat a la conclusió de que hi ha d’haver una bona primària per tal de poder passar amb total tranquil•litat a la secundaria i al batxillerat. El llegir no és lligar paraules, sinó entendre el que s’està llegint.

Abans de començar amb l’exposició de la nostre experiència a l’escola, la Lluïsa ens ha volgut repartir uns fulls de colors(14 per cada un), de manera que hauríem d’escriure alguna dedicatòria, poema, desig...alguna cosa positiva a la resta de companys de seminari, i decorar-ho com volguéssim. De manera que ella la setmana que ve els recollirà, i els llegirà i l’últim dia de seminari que farem la despedida i pica-pica...doncs ens donarà las targetes que ens corresponen a cada un.

I per acabar, s’han fet 3 exposicions de l’ experiència que vam tenir: la Mònica i la Natalia, l’Edu i finalment la Maria Pérez i jo. Les que falten les farem el pròxim dia.

Reflexió personal:
Aquesta sessió m’ha servit per poder obrir-me als meus companys de seminari i explicar la meva experiència a l’escola que vaig anar el dimarts de la setmana de pràctiques, de manera que he pogut expressar algunes de les coses que vaig sentir quan vaig estar en aquella classe, i les ganes que tinc de poder començar a fer pràctiques de veritat.

També m’ha servit per poder escoltar, reflexionar i sorprendre’m amb les experiències dels meus companys. Cada una té alguna cosa que et sorprèn; la de la Natalia i la Mònica m’ha sorprès que es tracta d’una escola trilingüe(català, castellà i anglès) i es indiferent l’assignatura que s’estigui impartint, de manera que tots els professors d’aquella han de tenir el nivell first per poder accedir-hi, i la de l’Edu m’ha sorprès la manera que ha explicat com l’ha sorprès a ell la professora-tutora d’aquells nens, per la manera com portava la classe i el respecte que tenien cap a ella, i que sense tenir que alçar la veu els nens ja ho feien.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada