divendres, 16 d’octubre del 2009

16/10/2009

Avui a Comunicació oral, escrita i digital, em seguit amb els apunts de la setmana anterior sobre l’expressió oral. Ens ha fet un petit recordatori de l’absència de barbarismes, que sovint agafem paraules d’altres llengües, i nosaltres ja en tenim una per dir-ho correctament, després em fet l’apartat de “Ús de frases fetes i refranys “ en el que avui en dia s’està perdent molt, perquè anys enrere es feia oralment, de generació en generació, i que seria important que a vegades féssim mansió d’alguna frase feta o refrany, però de forma natural.

En l’apartat de “Morfosintaxi genuïna” ens ha parlat sobre la importància de tenir clares les normes i els criteris de cada llengua i anar en compte de no barrejar-les. Com per exemple utilitzar el no en frases interrogatives en castellà que ja hi hagi una negació, en canvi en català és necessari posar el no sempre. Seguidament em passat a l’últim apartat de expressió oral que es el de “Ús correcte dels verbs”, normalment utilitzem verbs irregulars i és importantissim saber la conjugació que li correspon a cada un i el temps pertinent.

Un cop acabat l’expressió oral em passat a la escrita en la qual hi ha apartats iguals als de l’expressió oral i d’altres que li em donat més importància com ara: “Correcció ortogràfica” que és molt important tenir una bona ortografia i no fer faltes, ja que nosaltres serem un model per als nens. Després “Estructuració del text” sempre el que em de fer és pensar bé el que volem escriure, ordenar les idees i després d’haver-ho escrit revisar-lo. I els punts principals que s’han de tenir en compte són l’adequació( adaptar el text a la situació comunicativa), la coherència( assegurar la significació global del text, ordenar les idees, que hi hagi un fil conductor i que no hi hagi contradiccions), i finalment de la cohesió( relacionar les diferents unitats d’un text, sobretot els paràgrafs i les oracions). La “Puntuació” és l’entonació en un text escrit, i és molt important saber la funció de tots els signes. I per últim la “Cal·ligrafia i pulcritud” s’ha de posar especial atenció en la presentació i la cal·ligrafia que fem alhora de presentar un treball o qualsevol cosa, ja que és una carta de presentació personal.

Finalment, hem fet un exercici sobre les rondalles, en el qual la Lluïsa ens ha plantejt una sèrie de preguntes i nosaltres les hem anat contestant, i hem pogut observar que no sabem gaires coses sobre le srondalles. I també hem après la diferència entre una rondalla i una llegenda.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada